Romerike krets sine grupper

Romerike krets har 19 aktive speidergrupper. I noen grupper kan man starte som 6 åring, mens i andre som 9/10 åring. Noen grupper har egne møtelokaler, mens andre bruker skoler eller andre forsamlingshus.

Ta kontakt med den gruppen du tilhører eller henvend deg til romerike@speiding.no dersom du ikke finner ut hvem du kan kontakte for å bli medlem.

1.Bjørkelangen

Vi har våre møter på Maurbo, Årnesveien 125, 1940 Bjørkelangen, som er vår speiderhytte.
Der møtes vi på torsdager 18:00 til 19:30. Vi har enhetene flokk, tropp og rover og fokuset ligger på friluftsliv.

1.Lørenskog 3

Vi holder til på Sørlihavna på mandager hvor flokken, troppen og roverna har møte 18 til 19.30.
Vi synes det er viktig at barn og unge får oppelvelser i naturn i dagens samfunn.

1.Slattum

Vi har i dag tilholdssted på Mortkoia på Holumskog. Hytta her er liten, men koselig, og vi har fine uteområder hvor vi kan bedrive godt speiderarbeid.
Enhetene vi har er bever og flokk som møtes på tirsdager, tropp og rover møtes på onsdager.

1.Eidsvoll

Vi  holder til på Ficher hytta i Jonsbråtavegen og har speidermøte annenhver mandag og en søndag i månden.
Enhetene vi har er Flokk, tropp og rover. Fokuset på møtene er å lære barn og unge om naturen og hvordan ferdes i den.
Det er også viktig for oss å skape samhold i gruppa​.

3.Eidsvoll

Vi tar imot speidere fra skolestart og oppover og har alle enheter, møtene våre holdes sentralt på Råholt.
Speiderhuset vårt ligger i Skaubanen, bak Amfi-senteret.
Bevere og flokk har møter på torsdager kl 18:00-19:30. Troppen har møter annenhver torsdag i Skaubanen kl 18:00-20:00 og annenhver lørdag i skauen.

5.Eidsvoll

Vi har lokaler på Skjermertoppen på Dal, like ved Dal Stasjon for enhetene bever, flokk, tropp og rover.
Møtene er på torsdager.

Hemnes

Vi holder til ved Halsnes i Søndre Høland og har flokk, tropp og rover. Møtene våre er på mandager fra 18:00 til 19:30.
I år ligger fokuset på kniv, Førstehjelp og annet friluftsliv.

Kløfta 1

Kløfta 1. Speidergruppe er for alle fra 6 år og oppover. Vi er inndelt i følgende enheter: bever, flokk og tropp.
Beverne møter ca annenhver mandag, mens troppen og flokken møtes hver mandag.
Vi skal flytte til Hilton barnepark snart så send gjerne mail for å være sikker på å møte på rett sted.

Kongsvinger 2

Først og fremst moro og lærer vi noe samtidig gjør det ikke noe.
Vi holder til i kjelleren på metodistkirken og har møter på tirsdager fra 1800-1930

Lillestrøm MS

Lillestrøm MS er en flott speidergruppe som ønsker medlemmer fra 6 år og oppover.
Her i speideren er vi primitive og kreative!
Speidermøter er på mandager fra kl. 18.30- 20.00.
Vi holder til i Lillestrøm Metodistkirke rett utenfor Lillestrøm sentrum.

Lørenskog FA

Vi har flokk og tropp.
Møtene holdes i frelsesarmeens lokaler på Fjellhamar på mandager.

Lørenskog FSK

Vi har møter hver mandag kl 18.30 – 20.00.
Hos oss kan du være med å oppleve stemningen rundt leirbålet og alt det friluftslivet ellers har å by på.

Lørenskog Syd

Vi holder til på Jonsrud speidersenter og har våre møter på mandag 18:00 til 19:30.
Oppmøte er på Ekerud utfartsparkering innerst i Bjørndalen.
For tiden har vi Flokk, Tropp og rover, men på våren kan 2 klasse komme å prøves speiding.
Fokuset ligger på å lære å klare seg selv i en friluftsliv ramme.

Nannestad 1.

Vi møtes på Bjerke stadion, Maura på tirsdager kl: 19-20.30.
Enhetene vi har er tropp og rover og fokuset ligger på samhold friluftsliv og learning by doing.

Nes-Årnes

Vi møtes onsdager 18:00 til 19:30 på speiderhuset vårt ved Veslesjøen i Årnes.
Alle fra 1. klasse er velkommen til å prøve speiding hos oss.

Nittedal

Vi har aktiv småspeiderflokk, speidertropp og roverlag.
Vi har møter hver onsdag fra 18.00 til 19.30 i Sørli/Rotnes-området.
Vi har stort sett alle speidermøter utendørs, men har et eget lite speiderlokale, Trollstua, hvor enhetene kan ha innemøter.
Fokus har vi på natur, friluftsliv og samfunnsengasjement.

Rælingen

Vi er en aktiv speidergruppe på Romerike med medlemmer fra alle skolene i Rælingen komune.
Stikkord for aktiviteten vår er friluftsliv og vennskap.
Vi har flokk, tropp og rover og har møter på tirsdager (Rud 18:00 til 19:30) og onsdager (Smestad 18:00 til 20:00)

Skarnes 1

Vi holder til i speiderhytta på Skarnes, øverst på Trondbølfeltet.
Der har vi møter hver onsdag, småspeiderne fra kl 17.30, og troppen fra 18.30.

Skedsmo

Med vann over hode og fyr på bålet er mottoet vårt. Vi har alle enheter.
Enhetene våre har møter på litt forskjellige tider:  bever annenhver torsdag 17:45-19:00 flokk mandag 18:00-19:30 og tropp torsdager 18:30-20:30.
Roverne styrer seg selv og har møter når det passer medlemmene.